Tisdagstrion: Tre grannländer

Idag är uppdraget från Ugglan & boken att hitta böcker av författare från tre intill varandra liggande länder (måste alltså inte utgå från Sverige),

Det var väl någon tanke på vårens resa till Nederländerna som påverkade mina val idag. Dessutom så funderade jag nyligen på att jag borde läsa mer av Andrzej Sapkowski. Jag har läst just precis den här boken, Den sista önskningen, och sen inget mer. Varken om The Witcher eller något annat han skrivit, och det var inte så dum fantasy så jag tänker att det bör finnas mer att läsa som jag skulle gilla. Från Nederländerna valde jag Anna Woltz’ bok Alaska, den första boken jag läste av henne, och hon skriver väldigt bra och lite ovanliga böcker för ungdomar. Nå, vad hittar vi mellan Polen och Nederländerna? Jo, Tyskland. Valet föll på Ensam i Berlin av Hans Fallada.

13 reaktioner på ”Tisdagstrion: Tre grannländer

  1. The Witcher känner jag till, men bara från TV-serien. Såg första säsongen och det är ingen högoddsare om jag gissar att det varken blir mer TV-serie eller någon bok 🙂

  2. Har inte läst någon av dem, men Sapkowski är jag jättepepp på. Fallada står i hyllan och väntar. Den tredje kände jag inte alls till, den ska jag kolla upp.

Lämna en kommentar