Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa

Det skulle kanske gå att ta enbart höstens kommande böcker i en sån här lista, men nu tar jag tre böcker som jag faktiskt tänkt att jag ska läsa nu, åtminstone ganska snart.

Det är egentligen oerhört att det finns en Mhairi McFarlane-bok som funnits sedan april och jag inte har läst den än. Den skulle ju finnas som ljudbok på ljudbokstjänsten jag beställer. Det kan eventuellt hända att jag läser den svenska översättningen som kommit nu i augusti. När jag nu ändå har väntat så här länge.

Jag ägnar mig åt The Sandman nu i augusti, och beställde hem några av albumen jag inte har läst. Bland annat det här, vol. 5 med undertiteln A game of you.

The witch’s heart av Genevieve Gornichec har jag faktiskt börjat läsa. Det är en historia om Angrboda och Loke. Allt som baserar sig på myter och sagor är jag intresserad av, och den här boken har börjat bra.

12 reaktioner på ”Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa

Lämna en kommentar