Tisdagstrion: Hetta

Nu befinner jag mig inte längre i någon större hetta, är i fjällen där det är mulet och rätt kyligt jämfört med vad vi haft den senaste veckan. Ganska bra vandringsväder, med andra ord, bara det inte börjar regna. Ni ska få se en bild maken tog av mig igår som jag gillar. Fast här är vi på väg till en restaurang, inte på fjällvandring. Vi strävar efter balans, man kan ju inte vara FÖR friluftig heller..

Men tisdagstrion ska handla om hetta, närmare bestämt ”Hetta (eller andra varma ord) i titeln.

Det här är en novella av Alisha Rai. Av titeln Hot as Hades kan man förstå att det är en alternativ version av en myt om Persephone. Bra för att vara en novella, men annars egentligen lite för kort.

Bricken fick ju vara med förra veckan, så hon passar säkert den här veckan också, Sågspån och eld av Vibeke Olsson låter ju rätt varmt.

Det blir mera eld, jag tycks inte ha läst någon bok alls med ordet ”hetta” i titeln. Fire av Kristin Cashore är andra delen i en serie som inleds med boken Graceling. Mycket länge sen jag läste den här boken, men jag minns den som bra.

13 reaktioner på ”Tisdagstrion: Hetta

  1. Fire tyckte jag nog var bättre än Graceling och då älskade jag ändå första boken. Jag gillade bland annar att de tog upp vilka problem Flamma, huvudkaraktären, fick när hon hade sin mens.

  2. Har inte läst någon av böckerna men bra att jag blir påmind om Bricken. Jag borde läsa åtminstone en Brickenbok för att se om det är något för mig.

Lämna en kommentar