Tisdagstrion himmel och helvete

Idag blir det en trio med himmel & helvete (i titel, handling eller på omslag). Man kikar in hos Ugglan & boken för att se vilka böcker andra har kommit på.

Himmel över Alaska av Kristin Hannah var en bra läsupplevelse och handlar om en flickas uppväxt i Alaska, i stort sett.

Om du vill veta vad som är åt helvete med positivt tänkande så rekommenderar jag den här boken: Gilla läget: hur allt gick åt helvete med positivt tänkande av Barbara Ehrenreich.

Vi avrundar med en sötsak, alltså en romance: Just like heaven av Julia Quinn, och serien om familjen Smythe-Smith och deras obefintliga talanger för musik. Jag vet inte hur kvartetten böcker om familjen Smythe-Smith gör sig som översatt, men den finns alltså översatt till svenska. Jag vet att de två böcker jag har läst i kvartetten gillade jag bättre än böckerna om familjen Bridgerton.

Det var min trio. Jag avslutar med en bonusbok ( av Are Kalvø ) som jag inte har läst, men som jag har rätt långtgående planer på att läsa. Jag menar, bara titeln Fjällvandring åt helvete låter väldigt träffande tycker jag. Egentligen gillar jag fjällvandring, eller det är ett sånt där hatkärleksförhållande jag har till fjällvandring tror jag. Fjällvandring åt helvete låter ungefär som det brukar kännas där mitt bland snåren och myggen.

12 reaktioner på ”Tisdagstrion himmel och helvete

  1. Bra val och jag har läst de två första. När jag letar i mina hyllor hittar jag följande himmel- och/eller helvetesböcker: Sotarens pojke av Barbara Vine (himmel på omslaget), Sorgesång av Siri Hustvedt (himmel på omslaget) och Jag minns att jag sprang av Ron McLarty (himmel på omslaget). Inget helvete alls! 😛

Lämna en kommentar