Tisdagstrion: Djur på omslaget

Jaha, den här veckan är en sån vecka då det är urvalet som kommer att göra tisdagstrion utmanande. Det är ”djur på omslaget” som gäller den här veckan, och det finns ju en hel del böcker med djur på omslaget..

Det är snart påsk, och en höna platsar absolut i trion. Tack till Robert på Mina skrivna ord som delade en smakbit ur den här boken i söndags och påminde mig om den här boken!

Del två i serien om Torsdagsmordklubben av Richard Osman tycks ha en räv på pärmen.

Mia Francks Bombträdgården handlar om ett finskt krigsbarn i Sverige, har en ganska intressant pärmbild med en kråka, och är tyvärr obehagligt aktuell igen. Oj, så det skar till i hjärtat när jag hörde om ensamkommande barn från Ukraina- tänk sådana trauma det blev kvar för de finska krigsbarnen efteråt.

15 reaktioner på ”Tisdagstrion: Djur på omslaget

  1. Boken om hönan har jag läst. En mycket rörande historia. Torsdagsmordklubben vill jag testa någon gång. Boken om finska barn och krig blir jag nyfiken på. Hemskt att det ska kännas aktuellt.

  2. Inte nån av din trio har jag läst, men väl första delen i serien om Torsdagsmordklubben (Richard Osman).
    Om jag vore med i detta skulle jag ha skrivit om Innanför murarna av Maria Ernestam (fåglar), Bokcirkeln vid världens ände av Frida Skybäck (katt) och Den motvilliga resenäre av Jenny Diski (ren).

Lämna en kommentar