Tisdagstrion: Den förra, nu och nästa

Idag är det både ett lätt och svårt tema i tisdagstrion: den förra, nu och nästa. Det vill säga den senast avslutade boken, den boken jag läser nu och den bok som blir nästa.

Jag börjar helt enkelt med de lätta (och jag räknar också ljudböcker). Min senaste avslutade bok är en ljudbok av Sarah Maclean- The rogue not taken. En ganska vanlig historisk romance, ganska uppåt i tonen och med en flicka som inte tycks bli av med en markis hon hittat på sin rymningsfärd, fast hon gör idoga försök att skaka av sig honom.

Det är inte svårt att veta vilken bok jag läser just nu heller, det är Boneshaker av Cherie Priest, en steampunkbok som utspelar sig i 1800-talets Seattle och USA, fast inte riktigt så som det hände i verkligheten. USAs inbördeskrig har dragit ut en hel del på tiden, och i Seattle har man tvingats stänga av en stor del av staden på grund av giftgas och zombier.

Faktiskt har jag en ljudbok på gång också, All the feels av Olivia Dade. Och vips, så var det redan en trio.

Så kommer vi in på det svåra området då. Vad jag kommer läsa härnäst. Folk kanske planerar på förhand vad de ska läsa och i vilken ordning? Så fungerar inte jag, jag bestämmer vad jag känner för att läsa sen när jag är klar med de böcker jag håller på med. Så vi kan tänka att den officiella trion är slut här, och sen ger jag ändå några alternativ för vad jag skulle kunna tänkas läsa som nästa bok. Troligen blir det ingen ny bok den här veckan. Men kanske i helgen, eller nästa vecka?

Ett hov av taggar och rosorLove LetteringRenoveringsobjekten

Och när andan faller på tar jag en spökhistoria från Skottland. 

Ja, och uppenbarligen kommer jag att läsa valda stycken av Boccaccio, Chaucer och Rabelais den här veckan också. Till kursen i litteraturhistoria alltså.

15 reaktioner på ”Tisdagstrion: Den förra, nu och nästa

  1. Marie Eggimann

    Jag tycker det är snålt att dygnet bara har 24 timmar hinner inte läsa allt jag vill. Steam punkboken är snygg.

Lämna en kommentar