Tisdagstrion julböcker

Idag blir det jul i tisdagstrion. Ugglan & boken har en trio med tema ”julböcker”, valfritt att tolka som alltid förstås.

Jag har ju skaffat två julböcker i år som jag fortfarande planerar läsa. Nej, jag har inte börjat med dem ännu. Jag har en plan om att de ska bli min jullovsläsning. Inte för att jag har jättelångt jullov, och det infaller dessutom kring nyår, men i alla fall. Eller så får jag plötsligt ett ryck och börjar läsa dem efter min nuvarande bok. Det verkar inte sannolikt, men man vet aldrig.

Jul på menyn
Snöfall, mirakel och frusna hjärtan

Eftersom jag inte har läst de här så kan jag inte säga mer än att de ser väldigt juliga ut!

Men det var bara två av tre.. Nummer tre blir den bok som det är mest sannolikt att jag kommer läsa nu på julafton:

Mannen som dog två gånger

Richard Osman: Mannen som dog två gånger. Jag läser just nu en Ian Rankin, men den tar antagligen ganska snart slut. Det verkar alltså som om jag är inne i en deckarperiod snarare än en julfeelgood-period. Så då får den här boken helt enkelt vara en julbok denna jul.

26 reaktioner på ”Tisdagstrion julböcker

Lämna en kommentar