Tisdagstrion: Vägar, broar och tunnlar

Idag visste jag direkt en bok som skulle med i Ugglans & bokens tisdagstrio. Nämligen den här:

Tunneln | Eric Williams | Bokbörsen

Tunneln av Eric Williams läste jag i min gröna ungdom och tyckte att det lät mycket spännande att fly genom en tunnel.

544369

Och det blir ännu en bok jag läste för ganska länge sen: The Tokaido Road av Lucia St. Clair Robson. Lady Asano måste ta sig från Edo till Kyoto, och helst utan att någon upptäcker henne för de som mördat hennes far är också ute efter henne. Det blir alltså katt- och råttalek utefter the Tokaido road.

35104282

Hittade inte i hastigheten några broar, så det blir en skotsk väg på Isle of Harris som tredje bok, Coffin Road av Peter May. Och den boken avslutar dagens trio!

30 reaktioner på ”Tisdagstrion: Vägar, broar och tunnlar

  1. Tunneln läste jag också för jättelänge sen, men den kom ändå inte med hos mig. Blev bara vägar hos mig, annars hade ju ”Skuggorna vid träbron” av Zenia Larsson platsat men den kom jag på i efterhand.

Lämna en kommentar