Tisdagstrion: Fyrfota djur

Jag läser tydligen sällan böcker med djur i. Det skulle vara ett område att använda mig av för att bredda min läsning. Men när Ugglan & boken har tema ”fyrfota djur” på tisdagstrion får jag bara göra mitt bästa. Just nu sitter jag och funderar på om drakar räknas som fyrfota djur..

Den första boken i trion kommer med en hjärtlig rekommendation.

53450102
Alaska av Anna Woltz handlar om hunden Alaska. Parker har varit tvungen att göra sig av med sin älskade hund Alaska. Hon blir INTE glad när hon inser att den som nu äger Alaska är den störiga nya killen i klassen. Och nej, det här är inte en amerikansk YA. Det här är en holländsk YA.

..jaa? I Jurtjyrkogården av Stephen King finns fyrfota djur, eller hur? Och det är inte ens drakar.. Jag blev faktiskt påmind om den här boken när jag riktigt nyligen läste trilogin Röd zon/Grön zon/ Vit zon av Magnus Nordin. Där läser en av huvudpersonerna just den här boken.

22294901

Jamen, det här med skräck visade sig ju vara ett område där jag läst böcker med djur i. The rats av James Herbert handlar om människoätande råttor.

Okej, jag började gulligt, men sen urartade den här trion lite till rena rama obehagligheter och skräck. Å andra sidan, imorgon är det september och därmed den första höstdagen, som jag ser det. Och på hösten är det lite saker som passar så bra som skrämmande läsning!

18 reaktioner på ”Tisdagstrion: Fyrfota djur

  1. Jurtjyrkogården har jag ju läst, så klart 🙂 Rats av Herbert har jag inte läst, men för en väldig massa år sedan läste jag en annan av honom och jag borde läsa fler. Vilket jag ännu inte har gjort.

Lämna en kommentar