Tisdagstrion

Ugglan & Boken: Tipsa om tre böcker på veckans tema och ta del av andra deltagares tips. Naturligtvis får du tolka varje tema på ditt eget personliga sätt.

Och veckans tema är ”en bok i varje färg”.

Det råkar vara så att jag lånade en trio böcker på biblioteket igår med tema ”årets bok”, och de var alla tre olika färg så de får illustrera även dagens tema.

5476536555658441. sy475 55763760

Om det skulle vara så att det är svårt att se böckerna på bilden från mitt frukostbord så kommer här tydligare bilder på Samtal från en ängel/ Guillaume Musso, De kapabla/Klas Ekman och Flickan som fick en röst/Abi Daré. Det att jag har lånat hem böckerna garanterar förstås inte att jag kommer att läsa dem, men jag tyckte jag hade läst ganska få av de nominerade till Årets bok i år, och de böckerna brukar faktiskt vara helt okej läsning.

Och härmed börjar vardagen. Bloggen återgår så smått till rutinerna. Det känns som om sommaren är på väg bort, det blåser här och en och annan regnskur kommer förbi, tillräckligt ofta så att terrassen inte hinner torka upp mellan skurarna.

28 reaktioner på ”Tisdagstrion

Lämna en kommentar