Tisdagstrion: Huvudstäder

Idag är det huvudstäder som gäller i tisdagstrion, och jag tänkte att staden ska finnas i titeln. Det begränsade utbudet en hel del faktiskt, men de här hittade jag.

3429841965910

Ni som läst mina tisdagstrion den senaste tiden har kanske märkt att jag återupptäcker serier jag inte läst klart. Så blir det den här veckan också. Rivers of London av Ben Aaronovitch inleder en serie där jag också har läst den andra delen, om den lilla okända avdelningen av Londonpolisen som sysslar med övernaturliga brott. Avdelningen fördubblas när en ny polis kommer dit. Den stora behållningen är Londonmiljön.
Dublin 4 av Maeve Binchy är det länge sen jag läste, men jag har sett att Maeve Binchys böcker börjar komma i nyutgåvor nu, så kanske det blir renässans för henne?
Babylon Berlin av Volker Kutscher. En av mina favoritperioder att läsa om, Berlin under mellankrigstiden, och en smått misslyckad polis som navigerar stadens korruption och politik för att lösa mord. Jag har faktiskt aldrig varit i Berlin, det känns som en stad jag borde besöka någon gång.

Tre dagar kvar till semester! Så nu vet ni när solen och värmen försvinner, liksom..

26 reaktioner på ”Tisdagstrion: Huvudstäder

  1. Maeve Binchy har jag hört mycket om, men jag har ännu inte läst något av henne. Jag är ganska säker på att någon av hennes böcker står i hyllan, oläst.

  2. fin trio! Rivers of London har jag lånat av en väninna. Binchy har jag läst annat av. Babylon Berlin tänkte jag att jag skulle se som serie på Netflix eller HBO eller var det nu är den går.

  3. Babylon Berlin har jag faktiskt läst. Det lät så lockande med epoken och miljön, men jag var inte överförtjust De andra två var nya för mig.

Lämna en kommentar