Plan för påskläsutmaningen 2021

Egentligen kan jag inte delta i Mias påskläsutmaning. Jag bor i fel land. Men risken är inte överhängande att jag skulle vinna ändå, så jag kan ju bli inspirerad till lite mer läsning i alla fall.

De här böckerna tänker jag mig till min icke-utmaning:

Jag utgår från att ”julen varar än till påska” och har med Kalla, vita vinternätter av Christoffer Holst. Sen följer Liket i biblioteket av Agatha Christie, ifall jag blir sugen på något klassiskt. The hollow of fear av Sherry Thomas fick stå tillbaka lite för andra böcker nu i februari, kanske tiden är mogen för den. Och sen avslutar jag med The Thursday Murder Club av Richard Osman, ett tips jag fick från läsare som vanligen brukar vara välunderrättade om vilka böcker som är bra.

4 reaktioner på ”Plan för påskläsutmaningen 2021

  1. Marie Eggimann

    Det ser ut som en bra hög. Ja, det är tråkigt att du inte kan delta men det blir tyvärr lite dyrt med porto till ett annat land. och det står jag själv för liksom högsta vinsten.

Lämna en kommentar