Fem en fredag: trendigt

Nu ska jag bli trendig! Eller åtminstone svara på frågor om sånt som är eller var trendigt, i Fem en fredag. Oroa er inte, jag taggar det här med ”Sara uttalar sig om sånt hon inte vet något om”, jag inser mina begränsningar!

Vad var mest trendigt under dina tonår?

Söndriga och lappade jeans minns jag var inne. Och färgen på jeansen skulle vara mycket ljus.

Hur har du omedvetet någon gång varit trendig?

Jag har nog aldrig varit trendig. Eller det skulle vara mycket omedvetet i så fall. Men vänta nu- redan 2015 kunde jag förutse vad som skulle bli rätt arbetsklädsel 2020-2021, nämligen slafsiga träningsbyxor och utnött yllekofta. (Ja, jag använder fortfarande koftan ibland. Fast byxorna fick irreparabla skavanker och skippades i somras.) Här var jag verkligen före min tid!

Vilken trend skulle du vilja se komma tillbaka?

Jag tycker folk borde använda mer hattar!

Vilken trend skulle du aldrig anamma?

Jag är glad så här i efterhand att jag aldrig piercade mig, eller hål i öronen har jag. Jag tycker det kan se snyggt ut med piercings, men jag tror inte jag skulle trivas med att ha dem själv.

Vad vill du ska bli en trend?

Men tänk om det vore supertrendigt att läsa böcker! Då skulle jag plötsligt vara jättetrendig! Jag vill böcker ska bli en trend.

18 reaktioner på ”Fem en fredag: trendigt

    1. Jag har också ofta hatt, delvis för att jag får huvudvärk av sol väldigt lätt sen jag fick cellgifter för över 10 år sen. Vissa saker får man bara leva med sen efteråt.

  1. Vilka annorlunda svar på frågorna! Gillas skarpt:-)
    Jeansmodet verkar vara kvar om jag tänker på alla ungdomar jag set i Täby centrum. Har aldrig förstått att man kan betala dyra pengar för jeans om är antingen sönder eller lappade…

    Har heller aldrig piercat eller tatuerat mig. Följer devisen ”Oskuret är bäst”;-)

    Nu under C-19 pandemin har ju nätförsäljningen av böcker ökat rejält, vilket jag är oerhört glad över. Har botaniserat på bokrean och laddat upp för många varma dagar/kväller på balkongen med en bra bok.

  2. Paula Merio

    Ja fler böcker åt folket! Spelar ingen roll om man läser eller lyssnar, själv läser jag men försöker lära mig att lyssna utan att flippa iväg i mina egna tanker.
    Hattar älskar jag som inte alls klär i dem. Min moster var modist, dvs. hon gjorde hattar. Min ansiktsform lämpar sig inte alls för hattar,.

  3. Håller med dig på alla fem. Hattar är snyggt på kvinna som man. Piersig kan vara riktigt läckert på en del, själv har jag hål i öronen. Böcker är en överlevnadsfråga.

  4. Har inga onödiga hål i kroppen, varken i öron eller näsa. Tycker det ser lite äckligt ut! sen tror jag faktiskt att läsa är trendigt, iaf hos oss som gör det. Och när man sen börjar prata med folk så kommer det fram att det läses nog ganska mycket, men för det mesta är det kvinnor som gör det.
    KRAM/Susie

Lämna en kommentar