Tisdagstrion: Jul, jul, strålande jul

Julen närmar sig. Jag tänker att tisdagstrions tema ”Jul, jul, strålande jul” handlar om julböcker i någon form. I min trio idag kommer det att finnas tre böcker jag troligen kommer att läsa i jul. De två första skaffade jag i somras – det är inte klokt så förmånligt man får julböcker på sommarens bokloppisar- och den tredje har jag skaffat nu inför jul.

9789150943870
Brutna ben och brustna hjärtan - en alldeles omöjlig jul
Nattexpressen

De två första -Julkyssar och mirakel och Maria Ernestams Brutna ben och brustna hjärtan, en alldeles omöjlig jul- kommer jag troligen att läsa då jag blir ledig efter julafton. Nattexpressen av Karin Erlandsson kommer jag inte att kunna spara så länge till, den kan användas som adventskalenderbok när den har 24 kapitel, men jag har på känn att den läser jag i ett nafs då jag väl börjar. Det vore perfekt att ha barn som skulle vilja höra ett kapitel om dagen ur en julkalenderbok, men sådana barn har jag inte mer. Mina små pepparkakspojkar bor inte med oss mera ens. Men nu till helgen kommer de båda och ska fira jullov här!

21 reaktioner på ”Tisdagstrion: Jul, jul, strålande jul

Lämna en kommentar