Fem en fredag: Drömmar

Jag tänkte delta i Elisamatildas Fem en fredag idag, och det ska handla om drömmar.

Vad har du för återkommande dröm/drömmar?

Jag har inte egentligen återkommande drömmar numera. men när jag var liten drömde jag jätteofta en mardröm om att vårt hus brann ner.

Vilken är din största dröm?

Rusta upp sommarstugan till en åretruntbostad!

Vilken är din största dröm som har gått i uppfyllelse?

Jag jobbar numera som bibliotekarie, det var en tanke jag hade att jag ville bli. Jag studerade, blev klar och hittade till och med ett jobb som det.

Har du någon gång drömt något som sen slagit in?

Nej, inte vad jag vet eller minns. Däremot har jag hört att det man drömmer på natten till torsdag stämmer. Så när ni vaknar på torsdag morgon kan det kanske vara kul att försöka komma ihåg något från natten. Tyvärr måste jag säga att för mig verkar det här skrocket inte funka. Inte heller det jag drömt natten till en torsdag har slått in.

Vad är din största mardröm?

Jag gillar inte att ha huvudet under vatten alls, så att drunkna är min största mardröm.

17 reaktioner på ”Fem en fredag: Drömmar

  1. Ja jobbet som bibliotekarie är lite av ett drömjobb. Har nu jobbat ett antal år men trivs fortfarande som fisken i vattnet. Det var en dröm som slog in för mig.

  2. Paula Merio

    Härligt att du uppfyllde din dröm om att bli bibliotekarie! Jag har faktiskt arbetstränat på biblan, när jag var långtidssjukskriven. Rena drömjobbet verkligen! Att drömma sanndrömmar en gång i veckan, det låter spännande,t yvärr minns jag aldrig mina drömmar nuförtiden

  3. Helen

    Så härligt att din dröm att bli bibliotekarie slagit in. Min systerdotter har den drömmen just nu, hon har varit sjukskriven fler år efter en skidolycka men är på bättringsvägen så jag hoppas hon kan få den drömmen uppfylld också

  4. Kina Hellquist

    Ditt sista svar kan jag verkligen hålla med om. Har väldigt svårt för att åka bil nära kajkanter m.m. just med tanke på drukningsolyckor.

  5. Pingback: Fem en fredag v. 46: Hjälp - elisamatilda.se

Lämna en kommentar