Helgfrågan om adventskalendrar

Idag har Mia börjat tänka på adventstiden.

Har du beställt någon adventskalender? Vilken sort?

Tänk det har jag faktiskt! Jag passade på att beställa en Novellix julkalender. Det kändes prisvärt då de hade kalendern från 2019 till nedsatt pris, och jag beställde den i god tid för jag var osäker på transporttiden. Men det gick snabbt, och nu finns kalendern redan i mitt kök. Så i år kommer jag att ha en novell per dag att läsa i december.

Mina pojkar har ju varit scouter, så jag brukar ha scouternas adventskalender också. Få se hur det blir i år, men visst kommer scouterna att komma på ett bra sätt att sälja sin kalender på ett coronasäkert sätt. Annars hör det lite till att köpa pepparkakor och en julkalender av scouterna på stadens julöppning. Hur julöppningen ser ut i år vet väl ingen än.

I många år har jag haft en tekalender i december, men jag tror inte det blir någon sån i år. Makens whiskysmakarklubb kommer dock att ha en whiskykalender i år också, och jag får nog säkert smaka ur den julkalendern också.

Bonusfråga:Har du något serietips?

Nej, jag har inget tips nu, jag tittar egentligen bara på Love it or list it Vancouver. Nej, ingen annan version av programmet funkar, det ska vara Vancouver. Och jag har ingen aning hur jag fastnade vid det programmet.

17 reaktioner på ”Helgfrågan om adventskalendrar

  1. Ja, alltså, det där med julkalendrar har jag inte befattat mig med i vuxen ålder. Men överraskande nog visade sig en födelsedagspresent i fredags vara en ”Stunder i advent” från Novellix, så JA! Såklart ser jag fram emot novell och te varje söndag i advent fram till jul. 😀

Lämna en kommentar