Fiktiva karaktärer jag kan tänka mig att döpa ett husdjur efter- tisdagstrio.

Ett intressant tema på trion den här veckan. Ett alternativ vore ju att döpa sitt husdjur efter husdjur i böcker, och det händer ju. Jag har träffat på flera katter som heter Findus till exempel. Men jag tänkte att karaktären inte behöver vara ett husdjur, utan vilken slags varelse som helst.

För mig är husdjur = katter, så jag har namngett tre katter.

The Hunger Games (Hunger Games Trilogy) by…

Jag läste precis ut Balladen om sångfåglar och ormar, så Hungerspelsvärlden var ganska långt framme i mitt minne. Katniss- det skulle passa till en katt, absolut.

Häxan och lejonet

Om min katt hade sett ut som han gör nu när vi fick honom, så hade namnet Aslan passat honom för på vintern har han en riktig lejonman. Men då han var liten såg han ut som en orange hårtuss så nu heter han Tussen istället.

48262. sy475

En katt som heter Oryx? Ja, det kan nog passa en viss sorts katt. En siames kanske?

26 reaktioner på ”Fiktiva karaktärer jag kan tänka mig att döpa ett husdjur efter- tisdagstrio.

  1. saara

    Försökte få igenom namnet Smilla (Fröken Smillas känsla för snö) då vi blev med katt, men i och med att hon är sonens, så heter hon Milli istället. Gubben brukar kalla henne ”Milli gröna ärter” men det modifierade dottern lite så det skulle passa bättre, så nu heter hon Milli omöjliga ärtan!

Lämna en kommentar