Tisdagstrio: småkryp, spindlar & insekter

Idag har Ugglan&boken ett av de teman jag tycker är svårast när det gäller att hitta en trio böcker. Jag ska ändå göra mitt bästa och försöka hitta böcker som åtminstone en aning passar till temat.

The wasp factory av Iain Banks är en titt in i en mycket ..speciell ung persons huvud. Speciell som i massmördare-speciell.

The beekeeper’s apprentice av Laurie R King. Det är mycket länge sen jag läste den här boken, men det är en variant av Sherlock Holmes. I den här boken har han pensionerat sig och sysslar med biodling då Mary Russell dyker upp. Det här blev en hel serie, men det här borde vara den första i serien.

30356266

En sångerska har försvunnit och någon ber Mei undersöka saken. I De dödas fjärilar av Diane Wei Liang möter vi en privatdetektiv i Kina, något som strängt taget är olagligt där.

Sådärja, jag hittade tre böcker. Men det var mycket länge sen jag läste dem, alla tre, och de är nog inte de böcker jag minns bäst heller. Men en trio blev det!

27 reaktioner på ”Tisdagstrio: småkryp, spindlar & insekter

Lämna en kommentar