Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa under hösten

Det har säkert märkts på bloggen att jag inte har läst så mycket på sistone. Jag ligger till exempel fem böcker efter mitt mål på Goodreads. Men det kan hända att det håller på att lossna nu, om inte annat så har jag ledigt denna vecka och just idag öser regnet ner. Perfekt läsväder, med andra ord. Och ganska bra att Tisdagstrion har tema ”böcker jag ser fram emot att läsa under hösten”, så att jag ser vilka fina böcker jag faktiskt har att se fram emot.

39834986. sx318

Starless sea av Erin Morgenstern boken kom till mig i augusti. Den skulle aldrig ha lämnat liggande i hyllan om det inte vore för att jag, som sagt, haft lite låg läslust. Nu börjar det kännas som om jag verkligen vill börja läsa den. Men det känns också lite oroligt, jag älskade The night circus så mycket och den här kan knappast vara lika bra..

54338715

Beatrice av Lina Bengtsdotter har jag precis lånat hem från jobbet/biblioteket. Min man sa att jag inte får börja ta jobbet med mig hem då när jag började jobba på bibliotek. Det går sådär..

51971350. sy475

Den här boken, 600 mil till dig av Lovisa Wistrand, fick jag också för några veckor sen, och den vill jag också läsa snart. Och ser den inte fin ut?

29 reaktioner på ”Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa under hösten

  1. Pirjo Saloniemi

    Har inte läst någon av de här böckerna, men har läst annat av Wistrand och har en bok av Bengtsdotter oläst i bokhyllan.

  2. Jag har fortfarande Nattens cirkus oläst i hyllan, den har blivit en hyllvärmare. Dags att läsa den så man kan läsa hennes nya bok sen! Snygg bok av Wistrand, håller med dig! Lina Bengtsdotter var en okänd författare för mig. Tack för tipsen!

Lämna en kommentar