Tisdagstrion från regnbågshyllan

books-462579_192028129

Det händer rätt ofta att tisdagstrion får mig att inse att jag inte läser så varierat som jag kunde göra. Men en regnbågstrio ska jag nog få ihop.

38070025716197Pärmbild

Oranges are not the only fruit av Jeanette Winterson är ju ganska självklar. Djupa ro av Lisa Bjärbo är en bra ungdomsbok, likaså Kun enkelit katsovat muualle av Salla Simukka, en söt men saklig kärlekshistoria mellan två tjejer. (En trilogi av Salla Simukka har blivit översatt till svenska, men hon har skrivit en hel del annat på finska också.)

23 reaktioner på ”Tisdagstrion från regnbågshyllan

  1. Jag har läst Wintersons bok, Djupa ro tänker jag läsa och vad synd att inte fler böcker av Salla Simukka har blivit översatta. Tyckte verkligen om trilogin som är översatt.

      1. Jag har faktiskt inte läst den, men huvudpersonen heter Lumikki vilket är vad Snövit heter på finska, och böckerna heter Röd som blod, Vit som snö och Svart som ebenholts. Den kallas spänningstrilogi på Adlibris, men då jag har för mig att det också var fantasyinslag i böckerna också. Jag får väl ta och läsa de här böckerna!

Lämna en kommentar