Tisdagstrio: bibliotek

books-462579_192028129

Idag ska tisdagsttrion handla om bibliotek, bokhandel eller bokcirkel i boken. Jag bestämde mig raskt för att det är bibliotek som gäller, inte minst därför att det i april blir ett år sedan jag började jobba på bibliotek. 

Ink and bone av Rachel Caine har den fantasieggande premissen att biblioteket i Alexandria aldrig brann ner, istället har det blivit en supermakt som kontrollerar all information i världen. Jag lyssnade som ljudbok, men den är lite för lång för att passa som ljudbok för mig egentligen.

Förälskad i trubbel

Förälskad i trubbel av Sarah Title. Liam bibliotekschef trivs i liten stad, till staden kommer Joanna rockbandsgitarrist, för att slicka såren efter ett karriärsmisslyckande, och för att ta hand om sin farmor som brutit benet. Ljuv musik uppstår.

The Time Traveler's Wife by Audrey…

Henry, tidsresenären i boken, jobbar på ett bibliotek. Och så är det en bok jag tycker mycket om.

13 reaktioner på ”Tisdagstrio: bibliotek

Lämna en kommentar