En smakbit ur Olyckornas tid

Det blir en smakbit så här på söndag kväll, om inte stormen tar elektriciteten innan dess. Här viner alltså i husknutarna, och vi brukar för det mesta förlora strömmen så fort det blåser lite..

Fler smakbitar finns hos Astrid Terese på bloggenBetraktninger!

Jag läser lite halvhjärtat i  den här boken just nu:

Olyckornas tid

Jag är inte riktigt helt fångad av Olyckornas tid av Moira Fowley-Doyle, men det kan i och för sig bero på att jag just nu också lyssnar på en ljudbok, och den är jag rätt fångad av.

Det är så att hela familjen som boken handlar om har en benägenhet att råka ut för olyckor, varje år i oktober. Varför är det ingen som vet, men det verkar vara mer än en slump, även om jag inte har någon aning än så länge hur saker och ting hänger ihop. Smakbiten kommer från sidan 149:

Alice biter ihop om ett skrik, och ryser sedan.
”Bättre?” viskar jag. Hon nickar, men blicken är härjad. Jag kastar ett öga på folksamlingen omkring oss och undrar om silvermannen fortfarande ser på från pubfönstret. Plötsligt svider det till i ansiktet som om jag hade fått ett slag. Jag rynkar pannan och skakar på huvudet, lägger en kall hand mot kinden för att svalka den.

Trevlig söndag kväll, och hoppas att stormen främst innebär mysiga stunder i värmen med en bok för er, och mindre strömavbrott, fallna träd och bortblåst egendom!

14 reaktioner på ”En smakbit ur Olyckornas tid

Lämna en kommentar