När seklet var kort

Pärmbild

Vilken bok? När seklet var kort av Bohumil Hrabal.

Var har jag fått tag på den? Lånat från biblioteket.

Vad handlar boken om? Det har jag lite svårt att säga faktiskt. Men det utspelar sig på ett bryggeri. Det är bryggeriföreståndaren och hans fru det handlar mest om. Dom verkar i alla fall lyckliga.

Vad tycker jag? Jag har förstått att det gjorts en film på basen av den här boken. Jag ställer mig en smula frågande, för jag hittade inte riktigt någon handling i den här boken. En massa i och för sig vackra beskrivningar, och man får en bild av ett äktenskap och ett bryggeri. Ungefär så. Och beskrivningarna är verkligt vackra, och långa. Och dom är inte riktigt min grej, hur vackra dom än är. Så får jag nog sammanfatta den här boken, åtminstone ställvist vacker, många långa beskrivningar och inte min grej.

Utmaningar: Här kommer förklaringen till att boken blev läst, den är skriven på månadens språk tjeckiska. Och det var en rätt kort bok.

international-1751293_960_720

2 reaktioner på ”När seklet var kort

Lämna en kommentar