Tisdagstrion: Sverige idag

books-462579_192028129

Idag har Ugglan & Boken tema Sverige idag. Tja, Sverige en tisdag i oktober? En trio Lars Winnerbäck?

Jaja. Jag vet att jag delade den här förra veckan också. Och nu ska jag väl hitta en trio böcker också. Även om det där med samtid inte är min starkaste sida då det kommer till vad jag läser.

45134071Våga vara rädd : en bok om utmattningssyndrom.45251907

Tja, de här tre böckerna har jag läst i år, Våga vara rädd av Emma Holmgren är hennes berättelse om att vara utbränd, de två övriga (Sexstrejken Åsa Hellberg och Tigeröga Bettina Bieberstein Lee) valde jag för att de åtminstone utspelar sig i Sverige i typ nutid. Det här med att läsa nutidsböcker är ett område där jag inte känner mig så hemma. Mycket jag läser är ganska fantasibetonat. Idag får jag säkert många tips på läsning från andras trion.

20 reaktioner på ”Tisdagstrion: Sverige idag

  1. Åsa Hellberg skriver bra, så Sexstrejken får jag se till att läsa vid tillfälle. Men jag har just köpt hennes bok Välkommen till Flanigans, så det får vänta.

Lämna en kommentar