Tematrio äventyr!

books-462579_1920 (1)

Idag blir det äventyr i tematrion! Det finns ju mycket som jag kan tänka mig är äventyr, så få se vilka tre det blir i trion idag.

Bildresultat för kometen kommer

Jag läste just Kometen kommer/Tove Jansson, så den här äventyrsboken var nära till hands. Jag tar och bjuder på ett citat:

Mumintrollet höll på med att sätta upp en gunga när Sniff kom hem.
Hej, sa Sniff. Jag har hittat en alldeles egen väg. Den ser farlig ut.
Hur farlig, frågade mumintrollet.
Jag skulle närmast säga enormt farlig, svarade det lilla djuret Sniff allvarsamt.
Då måste vi ha smörgåsar med oss, sa mumintrollet. Och saft.

Om inte det är äventyr så vet då inte jag!

Jag passar på och tar den här också, Neverwhere av Neil Gaiman. Att hitta ett London Below, bara det är ett äventyr. Och sen att ta sig fram där, det blir ju inte mindre äventyrligt. Det kommer ett favoritcitat ur den här också:

Richard did not believe in angels, he never had. He was damned if he was going to start now. Still, it was much easier not to believe in someting when it was not actually looking directly at you and saying your name.

Det här blir den tredje, Maresi av Maria Turtschaninoff. Maresi har rest en mycket lång väg för att komma till det Röda Klostret, och det är inte så att hennes äventyr slutar där heller.

 

22 reaktioner på ”Tematrio äventyr!

Lämna en kommentar