Vårenkät

Idag har det varit soligt och varmt och det känns som vår. Då passar det bra med en vårenkät jag hittade hos Mias bokhörna.


1. Vad ser du mest fram emot med våren?

Det är ju ljus och värme, föga originellt.

2. Vilken är ditt favoritställe att sitta och läsa?

Så där ”året runt” gillar jag soffan och sängen. Då det gäller vår och sommar så kommer vi som alltid så småningom att flytta till sommarstugan. Där har jag en fin läsfåtölj, en stor terrass och en utegunga där det är bra att läsa!

1009108255487158603_1216133705

 

3. Vad brukar du ta med dig till din lässtund?

Det är kanske inte så ”vårigt”, men en filt av något slag är mysigt.

4. Är det någon bok du ser extra mycket framemot att läsa i vår?

Mhairi McFarlanes nya, Det kommer aldrig vara över för mig. Den är jag rätt säker att den blir läst också, vi skall läsa den i vår bokklubb.

Det kommer aldrig vara över för mig

5. Finns det någon ”dammig bok” i hyllan du är extra sugen på att läsa i vår?

Egentligen läste jag den redan, jag är mycket glad att jag äntligen läste The Dyer’s daughter. Selected stories of Xiao Hong.

6. Finns det någon klassiker du skulle rekommendera alla att läsa?

Någon Astrid Lindgren-bok tycker jag man kan introducera för barn i ens närhet. Och Tove Jansson.

7. Finns det något du längtar efter, bokmässigt alltså?

Det ska bli roligt att börja jobba på bibliotek på måndag.

2 reaktioner på ”Vårenkät

Lämna en kommentar