Veckans topplista: Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann.

Veckans topplista idag, och frågan om böcker jag inte hunnit med under 2018. Nu har jag ju inte något lässchema så, men visst finns det böcker jag hade tänkt läsa men inte läst ännu.

Först på listan kommer en som jag nog börjar med snart. Planen var ju att den skulle vara julläsning.

Förändrad och bränd/ Mikaela Nykvist.

Så en som jag måste lämna tillbaka till biblioteket oläst imorgon. Sånt händer, och det är ingen större katastrof, men jag vet inte riktigt hur det blev så att den inte är läst, jag är himla sugen på den faktiskt, eftersom jag gillade den tidigare boken Du.

Gömda kroppar

Gömda kroppar/Caroline Kepnes.

Den här köpte jag i höstas, men kanske får den vänta på en ny höst?

Höstdåd

Höstdåd/Anders de la Motte.

Varje gång det är någon form av topplista där den här är med, eller någon tipsar om den här boken, så pickar det till- just det, den här tänkte jag ju läsa..

Stanna hos mig/Ayobami Adebayo.

Jag ”hann” inte med den här:

Bildresultat för upprättande och hantering av journalhandlingar

”Upprättande och hantering av journalhandlingar. Handbok för hälso- och sjukvården.” Det är inte så att jag MÅSTE läsa den här boken, men den skulle handla precis om det jag sysslar mest med om dagarna. Den ser dock inte så inbjudande ut..

 

 

30 reaktioner på ”Veckans topplista: Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann.

  1. Boken om journalhandlingar lät väl inte så lockande, känner så med en del kurslitteratur jag har läst. Stanna hos mig har jag dock läst, riktigt bra!

  2. Höstdåd var riktigt bra. Jag gillar miljö- och personbeskrivningarna i den serien. Stanna hos mig var ännu bättre. Väldigt fascinerande när gamla traditioner lever kvar i ett modernt samhället och hur fel det kan bli.

  3. har hört Anders de la Motte berätta om serien. Stanna hos mig är jättebra. Kepnes känner jag inte till allas. Upprättande och hantering av journalhandlingar är antagligen intressant även för dem, som inte arbetar inom sjukvården

    1. Jag är lite skeptisk till att folk skulle tycka journalhandlingar är intressanta. men det har blivit fler som läser sina journalanteckningar nu när det blivit lättare då allt finns på samma ställe på nätet!

Lämna en kommentar