Veckans fotoutmaning: Ord (Ja, det är shelfiebilder!!)

Länge sen jag deltog i veckans fotoutmaning av gemsweeklyphotochallenge. Men temat ”ord” är väldigt lockande för en bokälskare. Det blir ett par nytagna stämningsbilder från mina bokhyllor!

Den översta bilden är från vardagsrumshyllan, där böcker fungerar som prydnad, den nedre bilden från pocketdelen av hyllorna där de flesta av mina böcker finns. De som har rum i en hylla alltså. Ord efter ord efter ord innanför pärmar, på hyllor. Det vackraste som finns i pepparkakshuset.

22 reaktioner på ”Veckans fotoutmaning: Ord (Ja, det är shelfiebilder!!)

  1. Helen

    Jag är som dig och älskar ord i böcker! Det finns så många skatter gömda innanför bokpärmar som man önskar att fler skulle upptäcka.

  2. Hahaha! Gillar din rubrik ”Shelfiebilder” – så himla fyndig, minst sagt;-)

    Å bokhyllorna skulle kunna vara våra med ett undantag – våra böcker står inte i så fin ”militärisk” ordning som dina. Önskade dock att de gjorde det. Så fint du har fotat dina gamla böcker och pockets.
    Ett toppen bidrag till temat:-)

    PS. Ser att du också gillar Jo Nesbö. Läser just nu Snömannen för andra gången. Köpte boken när den kom ut 2007, men den hade ett nytt omslag, så jag kände inte igen det – oooops. Det gjorde dock ingenting, då jag inte mindes innehållet;-). DS.

  3. paulamerio

    Min bokhylla återfinns numera på…..biblan! Efter fyrtio flyttar, typ bestämde jag mig att varken jag eller medhjälpare ska behöva slita och bära på böcker som jag ändå inte läser på nytt. Så numera har jag bara faktaböcker i min egen hylla och alla andra ord lånar jag bara…Men oavsett var böckerna står så är de mig lika kära! Tack för fyndigt inlägg

  4. Violen på Brandholmen

    Jag gillar också böcker och det skär i hjärtat när jag måste kassera någon. Ännu så länge finns det plats för fler böcker i hyllorna så jag kan lugnt fylla på mitt ”ordförråd”.

  5. bjorgnin

    Heisann, ja, huset blir fort fylt opp av ord. Det er vanskelig å kvitte seg av med bøker. Bøker er jo en del av våre liv. De er jo fine å se på, men er også gode støvsamlere, huff! Go´hælj ;:OD)

  6. Härligt med alla böcker som absolut är fyllda med ord av olika slag, böcker blir ju också en vacker ”prydnad” och även om jag tänker att jag skulle rensa ordentligt är det svårt, känns nästan som en synd.

Lämna en kommentar