Hett i hyllan #3

Så här skriver Monika: Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

wp-1483647060989.png

Som ni ser i min rubrik så är det mycket sällan jag brukar delta i Hett i hyllan (men det HAR hänt ett par gånger) Idag tänkte jag ändå delta. Och orsaken till det är att här på sommarstugan finns några böcker som övervintrat här, kanske till och med flera vintrar, och blivit bortglömda. Nu när vi bor här skulle det kanske vara dags för dem. Kanske de inte blir lästa, men de kan ju få vara med i Hett i hyllan i alla fall!

Det här börjar minsann bli ”böcker från förr” för mig. Om inte bloggen skulle finnas skulle jag inte veta när jag fick den här, men nu vet jag- det var innan jul 2014 som jag fick en kasse böcker av en vän som rensat i sina hyllor. Där fanns en massa Anne Perry-böcker, och egentligen är serien om Inspector Pitt kanske lite långsam i stilen för mig, men på något sätt har jag ändå gillat dem, och försöker dra ut på läsningen så att de böcker jag har i serien inte ska ta helt slut. Härav blev en del av böckerna flyttade till sommarstugan, dels så att jag bara skulle ha tillgång till dem en del av året och de skulle räcka längre, och dels för att det är bra att ha lite läsning på sommarstugan så att man inte plötsligt är utan läsbart här (hemska tanke!). Ja, och på semestern brukar jag ha tålamod med långsamläsning. Det här är en av väldigt få böcker ur kassen som fortfarande är olästa- Cardington Crescent av Anne Perry.

11 reaktioner på ”Hett i hyllan #3

  1. Googlade på Anne Perry. Hon har ju suttit inne för ett mord som hon begick tillsammans med en väninna när hon var femton år. Oj!
    Borde kanske testa någon av hennes deckare någon gång.

    1. Filmen ”Heavenly creatures” handlar om händelserna då hon var ung, men då var det ännu inte känt att hon var en av femtonåringarna så det är inget hon medverkat till.

Lämna en kommentar