Det är du, inte jag.

9789515235510

Vilken bok? Det är du, inte jag av Nora Strömman.

Var har jag fått tag på den? Ett recensionsex av Schildts & Söderströms, tack så mycket!

Vad handlar boken om? Linn får inget sommarjobb. Vilket betyder att hon inte har råd att följa med sina kompisar till Rhodos i slutet på sommaren. Men då erbjuder pappas kompis Björn ett jobb som matros på hans segelbåt. Det blir en minst sagt händelserik seglats. Och vad är man beredd att göra för att komma till Rhodos?

Vad tycker jag? Linn tycks vara en tjej som landar på fötterna. Det är jag glad för. Jag börjar nämligen gilla Linn, fast hon har sina sidor. Å andra sidan, vi har alla våra sidor. Vi är inte alltid de smartaste. Vi gör saker vi ångrar. Vi tycker att just precis vi är värda en resa till Rhodos och en rosa skoter. Språket kan bäst beskrivas som rakt på och inga krångligheter.

Lämna en kommentar