Omslagsonsdag: Vår

Fallvatten by Mikael NiemiBorta bäst by Sara KadeforsSvampkungens son by Marie HermansonAlice Bliss by Laura Harrington

Jag tänkte delta i omslagsonsdagen den här veckan. Men tema ”vår”. Jag är inte bra på det där med vår. Men jag associerar i alla fall vår med islossning och vårflöde, därför kommer ”Fallvatten” med (trots att boken ju stängt taget inte alls handlade om det). ”Borta bäst” ser grön och skön ut, och sån kan ju våren vara. Egentligen är det här en sommarbild i och med liljekonvaljerna, här i trakten är det en bit in i juni som liljekonvaljerna blommar och det tycker jag är sommar. Men livet är som det är, och så får det vara en vårbild. ”Svampkungens son” handlade inte heller om våren vad jag minns, men tro mig, det är ett vårtecken med tvätt som hänger ute. ”Alice Bliss”- på det omslaget är vi igen och leker och plaskar i vatten efter att snön smält. Det omslaget är min favorit tror jag.

Den här veckan är CRM Nilsson värd för omslagsonsdagen.

Som jag gör omslagsonsdag så är det omslag till böcker jag äger och/eller har läst. Men så behöver man ju inte alls göra.

6 reaktioner på ”Omslagsonsdag: Vår

Lämna en kommentar