The circus arrives without warning

Night Circus

Vilken bok? The Night Circus av Erin Morgenstern.

Var har jag fått tag på den? I en bokhandel på Edinburgh Waverley, strax innan tåget skulle gå. (Jag var väldigt lite i Edinburgh på Skottlandsresan, men all min bokshopping blev gjord där!)

Vad handlar boken om? Celia och Marco spelar ett spel mot varandra, ett spel som de inte själva valt. Spelplanen är en cirkus som bara är öppen på natten.

Vad tycker jag? Språket är underbart. Karaktärerna är underbara. Intrigen är underbar. Pärmbilden är underbar. Det här är så nära perfektion man kan komma. Det är bara ett fel på boken och det är att den tar slut. (Och nu har jag förstört någons bokupplevelse när jag gett dem alltför höga förväntningar) (men läs boken i alla fall, det är den värd).

3 reaktioner på ”The circus arrives without warning

  1. Pingback: The Night Circus: Som en drömsekvens | C.R.M. Nilsson

Lämna en kommentar