Fem svar på fem frågor

Jag blev utmanad av Lotten på Lottens bokblogg. Ska väl försöka svara på frågorna då.

Vem inspirerade dig/ uppmuntrade dig att börja blogga?

Den här frågan har inte ett direkt svar. Jag var sjuk och spenderade en massa tid med datorn, men jag spelade mest Farmville på Facebook. Men så tänkte jag: Det måste finnas något vettigare att göra vid en dator. Rätt fort hittade jag också den här bloggen: Smart bitches, trashy books- all of the romance, none of the bullshit. Och sen började jag blogga helt enkelt. Jag hade alltså inte egentligen läst bloggar innan jag började skriva en själv.

Hur väljer du ämnen att blogga om?

Tja, i och med att det här är en bokblogg så är ju ämnesvalet rätt klart.. böcker bör ju vara med på något hörn. Någon slags stomme är ju presentationerna av böcker jag läst. Sen är det nog bara vad som dyker upp på min horisont eller i mitt huvud.

Vad vet de flesta inte om dig?

Jag har för mig att jag fått någon liknande fråga förut och då tror jag att jag svarade att jag är den enda jag känner som har kört över sig själv. (Is, en backe och en fot som fastnade inuti bilen när jag steg ur, och sen kan ni ungefär räkna ut resten).

Men nu slår det mig att många som läser min blogg har ingen aning om hur jag ser ut. Mörkhårig, rundlagd och glasögon på näsan, sån ser jag ut. Nu vet ni det!

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?

Jag är: avslappnad, fantasifull och tystlåten.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Om man följt med min blogg en tid så börjar man väl veta rätt bra vad jag gör och gillar. Jag delar hus med en man, två pojkar och en (han)katt. Och jag sjunger i kör. Man vet också att jag gillar att baka och laga mat, men att det intresset går i perioder. Sen så vet man definitivt att Skottland är mitt favoritresemål och att jag inmundigar mycket te och mycket choklad. Så värst mycket mer gör jag inte, som jag tycker om vill säga.

Att utmana nån till att svara på enkäten då. Vill ni vara med,

Bak bok mat, Boktok73 och BokMamma ?

3 reaktioner på ”Fem svar på fem frågor

  1. Pingback: Fem svar på fem frågor | Bak bok mat

Lämna en kommentar