Nio nätter

Nio nätter

Vilken bok? Nio nätter av Bernardo Carvalho.

Var har jag fått tag på den? Biblioteket, biblioteket..

Vad handlar boken om? Ja, du, det var den svår fråga. En författare som med alla tillgängliga medel ska ha reda på vad som hänt en antropolog som begått självmord i vildmarken i Brasilien. Tyvärr blir det aldrig riktigt klart för mig..

Vad tycker jag? Ehhh. Jag hade nog väntat mig något mer deckaraktigt. Det här är mycket mystik och kvasifilosofiskt om den skumme antropologen och hans indianer. Nå, man får ett slags upplösning på slutet, men som jag sa där ovanför så inget i den här boken blir riktigt klart för mig, ärligt talat, jag hade avbrutit om den här boken inte varit så passande till mina sommarutmaningar..

Bokyatzy: Hamnar under kategorin ”Fem böcker från olika länder”, och där saknas bara en bok för att få kategorin komplett. Tiden är dock lite knapp, borde läsas innan 31 augusti – ska jag hinna tro?

jordglob2-e1368616121585

Den här boken är fin också på så sätt att den hamnar i Världsutmaningen som Hanna på Feministbiblioteket har. Sydamerika representerar den.

En reaktion på ”Nio nätter

  1. Pingback: Världsutmaningen - lägesrapport augusti - Feministbiblioteket

Lämna en kommentar