Tag: sommarläsning

Jag blev taggad av Boktok73, så här kommer mina funderingar om sommarläsning.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Jag har ingen måsteläsning alls i sommar. Jag får helt enkelt se vilka böcker som kommer i min väg.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Skulle vara den här då, eller någon motsvarande!

Kom igång! Jogga en mil!

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Sommarstugan. Det är alltid lite svalare om nätterna i sommarstugan jämfört med i vårt ”vanliga” hus, så det känns alltid trevligt att läsa hela halva natten där.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Det är nog rätt sannolikt att det blir en del läst på sommarstugan. Och nattetid, för vi lär måla och ha oss all annan tid på dygnet denna sommar.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Simona Ahrnstedts ”De skandalösa” ser jag fram emot. Men det kan hända jag har läst sommarens bästa redan, ”The fault in our stars” av John Green var faktikst mycket bra.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

”The fault in our stars” av John Green. Rätt många har väl läst den redan i och för sig.

7. Strand eller hängmatta?

Strand. Vi har bara en hängmatta och den är oftast upptagen av sönerna..

8. Deckare eller roman?

Ja tack! (Man måste väl inte välja??)

9. Favoritgenre?

Romance eller fantasy. Eller historiska böcker. Eller någon kombination.

10. Tagga 3 andra!

Okej. Jag vet inte riktigt vem som blivit taggad eller ej. Men Lottens bokblogg, Cum libris non solus och Feministbiblioteket – vill ni skriva om er sommarläsning?

9 reaktioner på ”Tag: sommarläsning

  1. Kanske borde man klämma in den där John Green-boken nu i sommar. Får se vad jag kan göra, det är så otroligt många gamla böcker som vill bli lästa.

  2. Pingback: TAG: Sommarläsning | Lottens Bokblogg

Lämna en kommentar