Kulturtanteri

Ikväll ska jag jobba på mitt mål att bli en riktig kulturtant igen! Jag ska på en konsert där jag inte uppträder själv. Det var länge sen. Typ ett år sen. Duktiga ungdomar som spelar i orkester, varvat med humorinslag och ståuppkomik. Det låter ju onekligen som om det kunde vara en trevlig kväll.

På tal om musikkultur, tidskriften Horisont hade en intervju med min barndomsidol Joey Tempest, han talar bland annat om att skriva sångtexter. Intervjun finns faktiskt att läsa här (jag rekommenderar faktiskt att följa länken annars också för Horisont har ny fin hemsida!) och den ledde till att jag har beställt en skiva av Europe, efter en paus på vadå- femton år? Det kan väl inte vara tjugo år? Alla tecken tyder på att denna kulturtant blivit vuxen. Överallt utom på insidan.

2 reaktioner på ”Kulturtanteri

  1. Nicko S

    Ja, vi alla blir gamla fortare än vad vi ibland hinner lägga märke till. Europe rockar och kul att du gillade intervjun med dem som jag gjorde /Nicko

Lämna en kommentar