Bokbloggsjerkan- på önskelistan just nu!

Denna vecka har Annika en mycket lätt fråga i veckans bokbloggsjerka.

Nämn en bok som står på din önskelista just nu

Trixet här är väl närmast att begränsa sig till en bok, skulle jag tro. Men eftersom det inte alls sägs något om att det ska vara den bok man önskar sig mest, eller andra kriterier, så är det ju bara att plocka en från listan.

Jag vill ha ”Changeless” av Gail Carriger. Jag har ju läst den första i serien och det var en angenäm upplevelse, så naturligtvis tänker jag fortsätta med serien. Och så hade jag nästan tänkt mig att handla en när jag var i en bokhandel för inte så länge sen, men då råkade den vara slutsåld. Blir väl att beställa från nätbokhandeln då, i sinom tid.

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerkan- på önskelistan just nu!

    1. Genre.. nån form av fantasy- eventuellt kan steampunk passa. Viktorianska England, men där finns varulvar, vampyrer- och så huvudpersonen Alexia som inte har någon själ alls. Den första boken i serien heter ”Soulless” och har precis blivit översattt till svenska och heter då ”Själlös”. Så här tyckte jag om den!

  1. Aha, Själlös har jag ju hört talas om. Varulvar och vampyrer är ju inte min favoritgenre, men kanske provar jag om jag lånar den på biblioteket.

    1. Det är ju bättre om dom bara finns i böcker, förstås. Vet inte om jag skulle vilja träffa en varulv på riktigt, jag som inte ens är så hemskt van med alldeles vanliga hundar.

Lämna en kommentar