Bokbloggsjerka.

Vilken tur att man hinner med i bokbloggsjerkan ännu! Annika vill den här veckan veta:

Finns det någon bok som har fått översvallande recensioner men som du själv absolut inte tyckte om?

Jag kommer att svara ”Vinteräpplen” av Josefine Sundström på denna frågan. Jag vet inte om boken fått direkt översvallande recensioner, men jag fick höra från flera håll att det var en bra bok och definitivt läsvärd. Det fanns vissa indikationer på att jag skulle kunnat tycka om den, skildringar av kvinnors liv brukar jag tycka går bra att läsa, och dessutom skulle det ha kunnat vara lite historielektion för mig, det uppskattas alltid.

Men som jag skrev om boken då jag läst den, så var det mest en beskrivning av allt elände i världen.

 

6 reaktioner på ”Bokbloggsjerka.

Lämna en kommentar