Bokbloggsjerka på första advent

Veckans fråga har jultema. Vilka bokrelaterade klappar vill du helst se under granen i år? vill Annika veta.

Tja, när det gäller böcker så skulle jag vara intresserad av Metro 2034 av Dimitrij Gluchovskij (osäker på stavningen.. ) denna jul, för Metro 2033 var en av de bättre böckerna jag någonsin läst, men jag har ändå inte kommit mig för att läsa eller skaffa Metro 2034.

Annars brukar det vara säkrast med köpkort. Jag har dock en kompis som satsar på att köpa mig sådana böcker jag inte förstått att jag borde vilja ha, bl.a var det hon som introducerade mig till Carl-Henning Wijkmark, Bodil Malmsten och Terry Pratchett. Jag har bara inte så många vänner som lyckas med det där. Så köpkort.

Om man är praktiskt lagd, så som min man är, så uppskattade jag också alldeles oerhört när han byggde bokhyllor till mig. Men det är kanske lite svårt att hålla hemligt fram till julafton.

3 reaktioner på ”Bokbloggsjerka på första advent

  1. Meh…du HAR ju redan ett bibliotek!! 😉

    Så då behöver du ju inte önska dig ett menar jag. 😉 Hoppas i alla fall att du får en massa spännande böcker som du inte visste att du ville ha!

    1. Ja, jo, men det är ju vilket perspektiv man har på saken. Pojkarnas playstation finns också i rummet, samt strykbrädet och lite klädskåp! Det vore drömmen att ha så stort hus att man kunde ha ett rum (flera, kanske) med bara böcker! Å andra sidan, jag kan ju långsamt ta över hela huset med mina böcker, det funkar ju också. (Gnuggar händerna och går för att planera lite!)

  2. Metro 2033 är jag lite nyfiken på. Såg att den finns i pocket också. Hamnade på min låååååånga önskelista, kanske blir det att jag köper den till bokrean.

Lämna en kommentar