Tisdagtrion: Börjar på P

Idag söker jag böcker med titlar som börjar på P till tisdagstrion.

Pestblommor av Mats Strandberg är ett givet val.

Det blir en till mellanåldersbok: Parasiten och 11 andra rysare av Petter Lidbeck.

Nå- har jag börjat med skräck för barn/ungdomar så kan jag ju avsluta med stil och ta en tredje liknande bok: Pojken i tornet av Kristina Collén.

Detta blogginlägg är författat med hjälp av katten Whisky, nytillträdd bloggkatt.

18 reaktioner på ”Tisdagtrion: Börjar på P

  1. har inte läst någon av dessa, men Pestblommor har jag sett tidigare. fast det så att säga inte är ”min” genre tycker jag att det är bra att den finns. Jag antar att det kan bidra till mer läsning.

  2. Ingen av dina böcker på P har jag läst, men jag är kanske lite äldre än ung. Spännande urval Whisky gjorde, dock.

    Jag kanske had skrivit Parragongåtan av Augustus Muir, Protest till döds av Ruth Rendell och Populisten av Thomas Bodström.

Lämna en kommentar