Tisdagstrion: Något mjukt

Idag vill Ugglan & boken att tisdagstrion ska handla om något mjukt i titel, handling eller på omslag.

Jag fick ta en ordentlig funderare på vad som kan tänkas vara mjukt. En säng brukar vara mjuk, och därför blir det den här romanceboken, Breakfast in bed av Sandra Brown, som jag inte ens riktigt minns när jag läst..

White cat, black dog av Kelly Link minns jag mycket väl när jag läste, och när jag köpte, i Oxford nu i år. Och både katter och hundar tycker jag är mjuka. Kanske är jag lite påverkad av kattungen som bor hos oss nu, för den är verkligen oerhört mjuk.

Moln ser mjuka ut, även om de nog inte är det. Beneath the sugar sky av Seanan McGuire har fina moln på pärmbilden. Och just de här molnen i Land of Confection kan ju till exempel vara sockervadd eller något annat sött och mjukt, och inte helt vanliga moln. Havet är i alla fall jordgubbssaft.

9 reaktioner på ”Tisdagstrion: Något mjukt

Lämna en kommentar