Just nu i juni

Det har ju faktiskt blivit en ny månad idag, och det är den första lördagen.

Just nu läser jag: Jag håller på med Jävla karlar av Andrev Walden.

Just nu lyssnar jag på: Tystnaden efter ett kalas.

Just nu tittar jag på: Syrener och liljekonvaljer i vas. (Tänk att det precis blivit juni och liljekonvaljerna nästan är utblommade.)

Just nu njuter jag av: Det är kul med kalas och det är härligt att träffa människor man inte träffat på länge. Men jag måste säga att stunden när kalaset är slut och man får vila fötterna och äta överbliven smörgåstårta, den stunden har något speciellt.

Just nu längtar jag efter: Min semester börjar i juli, så det är länge dit. Men jag ser fram emot den!

3 reaktioner på ”Just nu i juni

  1. Bokföring enligt Monika

    Jag kan helt klart relatera till stunden när kalaset är slut och gästerna har gått hem. Det blir så tyst och skönt 🙂

  2. Anna/Kulturkollo

    Så härligt med kalas! Både precis innan gästerna kommer och efter de gått hem tycker jag är fina stunder när man anordnar kalas.

Lämna en kommentar