Fem en fredag om väntan.

I vanlig ordning blir det Fem en fredag på lördag. Idag handlar det om väntan.

Vad väntade du senast på?

Vi lagade ugnsfilé till mat idag och det tar alltid lite längre än beräknat. Så det har jag väntat på idag.

Är du den som får vänta eller blir väntad på? 

Jag är för det mesta i tid. Avtalade tider tycker jag man ska hålla om det bara går. Men om vi alla i familjen gör oss färdiga för att åka någonstans är det ofta jag som är klar sist.

Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött?

Nämen, vart skulle det egentligen vara bråttom. Och det kan ju hända att bilar dyker upp från något håll man inte väntar sig. Så jag väntar ofta. Det finns ju inga trafikljus här i vår lilla stad heller så jag är ju bevisligen orutinerad, tänker jag, och därför kanske bäst att jag väntar fast jag inte ser några bilar.

1286867

Låter du folk gå före dig i en kö?

Det kan hända. Det beror förstås på vad för slags folk det är (den otrevliga typen som knuffade dig vid kexhyllan kan glömma att få gå före i kassakön i matbutiken) och vad det är för kö. Jag är inte en sån som låter folk gå före i kön till livbåtarna på Titanic. Eller, pepparkakspojkarna får gå före då med, men inga andra.

Hur är ditt tålamod gällande telefonköer?

Superkort. Och jag avskyr plingplongmusiken dom spelar. Vissa ställen har möjlighet att lämna sitt nummer, och så ringer dom upp när det skulle vara ens tur i kön, det är bättre så. Men egentligen borde alla företag med service per telefon se till att ha tillräckligt med folk som kan svara i telefonen. Jag har nämligen jobbat med det också, och det är oftast där som det klickar, det är hela tiden mer eller mindre underbemanning. Bra kundservice är inte gratis, men numera är det så få företag som har en fungerande kundservice att det borde vara ett starkt kriterium då folk väljer var de ska vara kunder. Försäkringsbolag och telefonanslutning har jag valt utgående från kundservicen till exempel, och jag är jättenöjd.

134792

 

 

5 reaktioner på ”Fem en fredag om väntan.

  1. folk som tränger sig och knuffas ska absolut inte få gå före i kön. och egentligen skulle en inte behöva sitta och vänta i telefonkö. bättre att få lämna sitt nummer och bli uppringd

  2. paulamerio

    Vi har inga trafikljus heller, vilket har lett till att jag blir superstressad så fort jag kommer till en stad där trafikljus styr hela trafiken…
    Trevlig helg

  3. Skönt med ännu en som inte tycker man ska släppa en massa folk förbi sig i köer:D Jag menar, vad är det för mening med köer om vi inte respekterar dem…;D

  4. Ja visst är det helt upp till hur den andra personen beter sig, om de får gå förbi eller inte. Jag är snäll om de är snälla 😂

    Plingplongmusiken gör mig tokig!

    Jag jobbar som WFM på ett stort kundtjänstbolag och jag kan bekräfta att det är ofta underbemanning som skapar problemen men jag har alltid en god marginal på min schemaläggning, men trots det funkar det bara inte vissa dagar. Lite murphy’s lag över det där. När det ringer hysteriskt är även den dagen vi har mest sjukdom på handläggarna t.ex.

  5. Pingback: Fem en fredag v. 13: Första gången - elisamatilda.se

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s