Utvald – Meredith Wild

Hardwired by Meredith Wild

Vilken bok? Utvald av Meredith Wild.

Var har jag fått tag på den? Beställt på nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Erica har just tagit examen, och har dessutom startat ett eget företag som driver någon form av social-media-modesajt. Hon ska nu försöka få finansiering till företaget, och där snubblar hon över Blake Landon, rikast av de rika och även-ryktas det- en hacker. Blake är van vid att få vad han vill, men Erica är fast besluten att inte låta någon annan bestämma något.

Vad tycker jag? Någonstans kallades det här erotic romance. Jovisst finns det sexscener, men nja till att det här skulle vara så pass av dem att det här är erotic romance. Samspelet mellan Erica och Blake funkar, och Blake är just på den acceptabla sidan av ”biljonär som vill bestämma” utan att bli för aggressiv för min smak. Jag gillade att det här var två starka personer som av allt att döma båda fick kompromissa för att få förhållandet att funka, och dessutom gjorde det. Och inte helt otrovärdigt heller. En okej bok med andra ord. Nu verkar det här vara den första boken i sen serie på fem. Alla verkar ha Erica och Blake i huvudrollen. Jag kommer inte att läsa vidare i serien, jag är rädd för att det blir en massa såsande fram och tillbaka med Erica och Blake, och jag tycker så här: Ni fick till det. Bra. Gå nu vidare med livet TILLSAMMANS då, börja inte såsa fram och tillbaka. Plus, som sagt, vi befann oss precis på gränsen till att jag skulle tycka att Erica enbart var en envis get och Blake enbart en sexistisk gris. Risken är överhängande att de fyra följande böckerna inte håller sig på den för mig acceptabla sidan. Jag såg ju nog potential för en romance-serie här, men mer som det brukar vara- här fanns syskon och kompisar vars kärleksliv jag med nöje skulle ha läst vidare om, och gärna sett en glimt här och där av Erica och Blake också, i och för sig. Och så vagt som Ericas firma var beskriven i den här boken ser jag inte heller att den håller för att vara huvudstoryn i vidare böcker, vilket det nästan skulle behöva vara för att det inte ska bli det där vi-är-ihop/nähä/joho/nähä/joho. Sammanfattning – bra så långt, men nej tack till fortsättningen. (Om någon läst vidare i serien och den inte fortsätter så som jag tror, är jag glad om du berättar det för mig, då kan jag mycket väl ändra mig ifråga om fortsättningen!)

 

Kommentera

