Helgfrågan: Lässvacka?

0d6f2-fotoflexer_photo4

Mia funderar på lässvackor och årstider i veckans Helgfråga.

Har du några tips på hur man gör för att ta sig ut svackan?

Bonusfråga: Höst, Vinter, Vår eller Sommar?

Det kan vara jättesvårt att ta sig ut lässvackor. Men några tips är: Läs om en favoritbok. Läs något kort, som noveller eller dikter. Och för mig funkar det ofta också att läsa romance.

Och sen bonusfrågan: HÖST naturligtvis!! Ända fram till slutet på oktober håller jag på och höstmyser. Sen kommer visserligen november, men den månaden tycker jag igen kunde avskaffas..

wp-image-2004633625jpg.jpegwp-image-439229254jpg.jpegwp-image-626405951jpg.jpeg

Himlen är hög och klar, det blir mörkt på kvällen, träden lyser i rött och gult, det slutar vara för varmt för min läderjacka, det finns nästan bara bra saker med höst.

31 reaktioner på ”Helgfrågan: Lässvacka?

  1. Ja, hösten är fantastisk 🙂 När jag hamnar i lässvackor som är av det kortare slaget (alltså inte årslånga, som jag varit med om) brukar det oftast bero på trötthet, så oftast är det bara att försöka sova mer och vänta ut svackan så ordnar det sig litet av sig självt.

  2. Men alltså, skulle du avskaffat november skulle du avskaffat mig… det går ju inte! 😀
    Noveller är ett bra tips för boksvackor, gärna singelnoveller typ Novellix.

  3. Den här hösten hade kunnat vara bättre vädermässigt, har varit så mycket blåst och regn här. Att läsa mer lättlästa böcker funkar nog bra för att ta sig ur en lässvacka.

  4. Ah, omläsning har jag inte tänkt på. Däremot håller jag med dig om korta texter, det brukar funka för mig. Ska testa omläsning nästa gång 🙂

Kommentera

