En smakbit ur Tid att ta farväl

Det är söndagkväll, den yngre pepparkakspojken är nu anmäld till skriftskola och ska väl förhoppningsvis bli konfirmerad nästa sommar, och den äldre har åkt iväg till sin skola och sitt internatsrum. Själv har jag drabbats av förkylning av sorten med akut nästäppa och/eller dropp ur näsan och känner mig lagom fräsch.

Fräsch eller inte, jag ska dela en bit ur boken jag läser just nu.

Tid att ta farväl (inbunden)

Tid att ta farväl av S.D. Robertson, sidan 39.

Min syster hade alltid varit en galning bakom ratten. Man skulle kunnat tro att hon skulle ha lugnat ner sig lite efter att hennes lillebror omkommit i en bilolycka, men det hade varit alldeles för förnuftigt. Då hon bott de senaste femton åren i Nederländerna hade hon dessutom ingen vana av att köra på vänster sida, så vem visste hur många nästanolyckor som hade skett på vägen från flygplatsen.

Det är inte bara jag som delar med mig av smakbitar ur min läsning på söndagar. på bloggen Flukten fra virkeligheten.

 

20 reaktioner på ”En smakbit ur Tid att ta farväl

Kommentera

