Helgfrågan vecka 37

cacb5-fotoflexer_photo4

Den här veckan funderar jag och alla som deltar i Helgfrågan på bokliga event.

Vad gillar du för bokligt event?

Jag är sorgligt obevandrad i bokliga event. Jag var till Bokmässan i Göteborg år 2015, tyckte det var fantastiskt kul och skulle gärna fara dit igen, men det blir inte i år heller. Jag har svårt att avsätta tid och medel att fara på olika event. Ett underbart ställe att besöka vore Hay-on-Wye, och där finns Hay Festival of Literature & the Arts, det vore absolut ett mål att besöka. Romantic Times Convention skulle också vara fint att besöka, nästa år ska det vara i Reno. Å andra sidan, och kanske en smula mer realistiskt, så tyckte jag att programmet på bokmässan i Helsingfors nu i oktober såg riktigt trevligt ut, och jag har aldrig varit på den bokmässan, så det vore kanske något.

Bonusfråga: Om du skulle sadla om, vilket yrke skulle du välja?

Jag har ju tagit det steget att jag studerat nu i vuxen ålder för att bli kompetent som bibliotekarie, och hoppas väl på något sätt kunna jobba som det. (Alla som har ett biliotekarierelaterat ledigt jobb här på Finlands västkust kan höra av sig!) Inte vore det så dumt att jobba i bokhandel heller för den delen.

 

18 reaktioner på ”Helgfrågan vecka 37

Kommentera

