Morgonlistan

Det bästa med morgnar är: På morgonen är det så tyst som det sedan inte blir på hela dagen.

wp-image-1245417014jpg.jpeg

Då stiger jag upp: Klockan 6 eller 6.30 då jag ska till jobbet, beroende på hur tidigt jag ska börja. På helgen kring halv 9, senare än 10 bara om jag har varit uppe väldigt sent.

Det här äter jag till frukost: Nästan alltid naturell yoghurt med någonting på. Hallon och blåbär just nu. Bara kanel funkar om det inte finns något annat. Nötter och honung om jag vill känna mig lyxig. Te dricker jag på helgerna, annars sparar jag dagens första tekopp till förmiddagspausen. På hotell äter jag helst croissanter och ananas.

Det första jag gör på morgonen: Sätter på mig glasögonen. Sen går jag på wc.

cropped-wp-image-235344241jpg.jpeg

Dom här kossorna kör jag förbi på väg till jobbet om somrarna.

Den perfekta morgonen ser ut så här: Viktigast är att det inte finns någon tidtabell. Så jag kokar en tekopp och sitter och smuttar lite på den, kanske på sommarstugans terrass, kanske vid köksfönstret, och äter långsamt, långsamt min yoghurt, och kanske någon surskorpa med teet. Med mig har jag något bra att läsa.

Så här länge tar det att göra mig klar för jobb: Min normala tid är kring 30 minuter. Om det kniper går det på 5. Fast då ska det råka sig så att det finns drickyoghurt eller annat som är färdigt att tas med då jag far. Annars 10 minuter då jag fixar till något ätbart att äta på vägen. Eller söker strumpor.

wp-image-42639273jpg.jpeg

Mitt alarm på telefonen är: Ganska gräsligt och låter som en trumpetfanfar. Men jag vaknar garanterat.

Mitt bästa tips mot mogontrötthet: Bli gammal. Att bli äldre har i alla fall funkat för mig. Annars är det bara att gå och lägga sig TIDIGT som hjälper.

Det här var återigen Sevendays veckolista.

 

Kommentera

