Pepplistan

Med tanken att inte deppa ihop då hösten kommer, har Sevendays denna vecka en pepplista. Jag deppar i och för sig sällan på hösten, fram till november så har jag min älsklingsårstid, men en pepplista funkar väl ändå.

Tre saker som får mig på extra bra humör: En bra bok och tid att läsa den, vår sommarstuga och som tredje bibliotek!

En person som är extra peppig: Här fick jag tänka till lite, och svaret blir boxningsläraren från i våras.

images8mk6qt03

En perfekt morgon betyder: Det viktigaste är ingen stress. En morgon med jobb betyder det alltså att stiga upp i tid så att jag verkligen kan sitta ner och äta morgonmål, och vandra lite planlöst fram och tillbaka och allt sånt som man behöver göra på morgonen. För att motverka stress om morgnarna kan man också försöka förbereda allt kvällen innan, packa lunch till jobbet, söka fram strumpor och så.

Det här gör jag när jag är på dåligt humör: Hårdrock hjälper. Eventuellt också skogspromenader.

Tre saker jag är extra tacksam över idag: -Jag hann plocka hallon att sätta på yoghurten till morgonmålet. -Mina killar är redan stora. – Det regnade inte igår kväll.

En pepplåt: En riktig klassiker som pepplåt.

Det här tycker jag om med mig själv: – Jag gillar att jag gillar att läsa! Dessutom är jag påhittig i knepiga situationer. Jag tycker också alltid om att lära mig nya saker.

En person jag vill skicka extra pepp åt: Den mindre pepparkakspojken som börjar skolan idag.

cropped-school-clipart-2.jpg

 

 

2 reaktioner på ”Pepplistan

Kommentera

