Veckans topplista v. 31- Crimetime

Johannas deckarhörna startar Veckans topplista, och så här i den första listan är hon inspirerad av Crimetime Gotland.

Veckans topplista

I likhet med Johanna ska inte heller jag till Gotland. Men det är ingen konst att lista fem deckarförfattare jag vill läsa mer av, om det då är mina absoluta topp 5 deckarförfattare är jag inte lika säker på!

  1. Dorothy Sayers. Jag håller på att läsa mig igenom hennes deckare. Det kommer ju inga fler, tyvärr, men än så länge har jag mycket kvar att upptäcka.
  2. Peter May. Jag läste hans trilogi som utspelar sig på Lewis, men han har ju skrivit annat och jag kunde bra tänka mig att läsa lite mer.
  3. Elly Griffiths. Jag har nästan läst allt av Elly Griffiths, men den senaste, The chalk pit, är ännu oläst och jag längtar absolut efter den. Och den här serien kan ju bli lång ännu.
  4. Phillip Kerr.  Eller, ja.. Jag läste ett par böcker i serien och som jag förstår det lämnar Bernie Gunther och böckerna sedan Berlin, och även förkrigstiden och andra världskriget, och det kan tänkas att böckerna i och med det förlorar lite av de som gör dem intressanta för mig. Men, det vet jag ju inte om jag inte fortsätter läsa.
  5. Ben Aaronovitchs serie om ett London fullt av magi, och den stackars polisen Peter Grant, polistrollkarl under utbildning, som måste försöka lösa alla brott som allehanda övernaturliga figurer begår.
16 reaktioner på ”Veckans topplista v. 31- Crimetime

Kommentera

